Egyszerű tippek a visszatérő felfázás megelőzésére

A felfázás sok nőnél jelent visszatérő problémát. Húgyúti fertőzés esetén az orvos által javasolt kezelés mellett érdemes megfogadni néhány tanácsot. Ezekkel a tippekkel nemcsak a betegség időtartamát csökkenthetjük, hanem a további fertőzéseket is elkerülhetjük.

Könnyen megfogadható gyakorlati tanácsok

  1. Igyunk sok folyadékot! Naponta legalább 6-8 pohár vizet fogyasszunk el, mert a sok folyadék segít átmosni a húgyhólyagot, ahol így nehezebben tapadhatnak meg fertőzést okozó baktériumok.
  • Figyeljünk az intim higiéniára! Tartsuk be a tisztálkodási szabályokat! A kórokozók a végbél környékéről viszonylag könnyen kerülhetnek a húgycsőnyílás közelébe.
  • Ne tartogassuk a vizeletet! Ha érezzük, hogy pisilni kell, minél előbb keressük fel az illemhelyet. A gyakori vizeletürítés segít megakadályozni a felfázást okozó baktériumok megtapadását – ezzel szemben a húgyhólyagban hosszasan pangó vizelet kifejezetten elősegíti a szaporodásukat.
  • Ne viseljünk túl szoros nadrágot! Gyakori felfázás esetén akár az öltözködési szokásaink megváltoztatása is segíthet elkerülni a krónikus hólyaghurutos epizódok ismétlődését. A szűk alsóruházatba ugyanis könnyebben befülled az altest, ami elősegítheti a kórokozók újbóli elszaporodását az intim tájakon.
  • Óvjuk a hüvelyflórát! Nőknél a hüvelyflóra egészségének megőrzése is hozzájárulhat a húgyúti fertőzések megakadályozásához. Hiszen ha a hüvelyben elszaporodnak a kórokozók, a fertőzés könnyen továbbterjedhet a húgyutak irányába. 

Télen mindenképpen gondoskodjunk egészségünk megóvásáról

A januári, februári időszak számít a leghidegebbnek, és ilyenkor különösen figyelnünk kell a szervezetünkre, hiszen a hideg kedvező feltételeket teremt a lesben álló kórokozók számára. Öltözködjünk ezért rétegesen, és a megfelelő fűtésről se feledkezzünk meg, elvégre belső térben is fennállhat a testünk lehűlésének veszélye: a hőmérséklet a lakásban se csökkenjen tartósan 15 fok alá!

A forró italok, például teák is jótékonyan melegítenek, kellemes ízüknek köszönhetően pedig a napi folyadékszükségletünkről is nagyobb kedvvel tudunk gondoskodni.

Mindennap, mielőtt útnak indulnánk, az időjárás-előrejelzést is vegyük figyelembe, amikor eldöntjük, milyen ruhát veszünk fel aznap. Alulra választhatunk vékonyabb rétegeket, például érdemes az öltözködést pamuttrikóval vagy más aláöltözettel kezdeni. A kabátunk viszont legyen elég vastag, sőt nem árt, ha legalább combközépig ér. Arra is mindig figyeljünk, hogy a derekunk sose legyen szabadon, mert amennyiben nem vagyunk elég óvatosak, sajnos könnyen felfázhatunk, aminek makacs, akár rendre kiújuló krónikus hólyaghurut is lehet a következménye.